Maandag®, een van de grotere detacheerders van Nederland, is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Dit zorgde voor meer druk op de voormalige ‘backoffice’ en en nog grotere afhankelijkheid van servicemedewerkers. Hoe richt je een schaalbare service organisatie in, waarbij je een optimale mix creëert tussen selfservice en expertise richting de live kanalen? De vragen die Maandag® aan Studio Winegum heeft gesteld:
Vanuit Studio Winegum begonnen we met de Taste-fase: inventariseren hoe de huidige service eruitziet. We hebben voor Maandag® de service benchmark uitgevoerd over de verschillende service bouwstenen om te bepalen waar Maandag® staat. Verder hebben we met een multidisciplinair team samengewerkt om een gezamenlijke Service Strategie vorm te geven, aan de hand van de ‘value proposition canvas’. Door deze te combineren weten we hoe het gesteld is met de service, én welke ambities en doelen er zijn voor service.
Op basis hiervan kwamen de volgende verbeterpunten naar voren:
Studio Winegum is lid van de KSF en partner van klantcontact.nl en conversation design institute